Algemene voorwaarden

 Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1.    Ondernemer : de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan 
consumenten aanbiedt
2.    Consument : de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een 
overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer
3.    Overeenkomst op afstand : een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer 
georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van 
de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van 1 of meer technieken voor communicatie op 
afstand
4.    Techniek voor communicatie op afstand : middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een 
overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen
5.    Bedenktijd : de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingrecht
6.    Herroepingrecht : de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de 
overeenkomst op afstand
7.    Dag : kalenderdag
8.    Duurzame gegevensdrager : elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie 
dieaan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde 
reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Antragarden - Veeshop
Hoofdkantoor:
Leeuwbeekstraat 48
3454 Rummen
België
Tel.+32 (0) 11 588507
Fax:+32 (0) 11 587454
info@veeshop.be
BTW:  0495773664

Artikel 3 - Toepasselijkheid

1.    Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot 
stand
gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2.    Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden 
aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de 
overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de 
ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3.    Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en 
voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs 
elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de 
consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit 
redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven 
waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op 
verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4.    Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden 
van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in 
geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem 
het meest gunstig is.

Artikel 4 - Het aanbod
 
1.    Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit 
nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2.    Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of 
diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de 
consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een 
waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of 
fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3.    Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en 
verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
4.    de prijs inclusief belastingen
5.    de eventuele kosten van aflevering
6.    de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn
7.    het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingrecht
8.    de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst
9.    de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs
10.    de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de 
techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het basistarief
11.    indien de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, op welke wijze deze voor de 
consument te raadplegen is
12.    de wijze waarop de consument voor het sluiten van de overeenkomst van door hem niet gewilde 
handelingen op de hoogte kan geraken, alsmede de wijze waarop hij deze kan herstellen voordat de 
overeenkomst tot stand komt
13.    de eventuele talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten
14.    de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument 
deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen en
15.    de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een overeenkomst die strekt tot 
voortdurende of periodieke aflevering van producten of diensten.


Artikel 5 - De overeenkomst

1.    De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van 
aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2.    Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer 
onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst 
van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3.    Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en 
organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een 
veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende 
veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4.    De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn 
betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een 
verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek 
goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of 
aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5.    De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op 
zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een 
duurzame gegevensdrager, meesturen:
a.    het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan
b.    de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingrecht gebruik kan 
maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingrecht
c.    de informatie over bestaande service na aankoop en garanties
d.    de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al 
aan de consument heeft verstrekt voor de uitvoering der overeenkomst
e.    de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan 
een jaar of van onbepaalde duur is.
6.    Indien de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een reeks van producten of diensten is de 
bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6a - Herroepingrecht bij levering van producten

1.    Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van 
redenen te ontbinden gedurende zeven werkdagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het 
product door of namens de consument.
2.    Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het 
product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het 
product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle 
geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de 
ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Artikel 6b - Herroepingsrecht bij levering van diensten
1.    Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van 
redenen te ontbinden gedurende zeven werkdagen, ingaande op de dag van het aangaan der overeenkomst.
2.    Om gebruik te maken van zijn herroepingrecht, zal de consument zich richten naar de door de 
ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
 
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

1.    Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingrecht, komen ten hoogste de kosten van 
terugzending voor zijn rekening.
2.    Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch 
uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingrecht

1.    Indien de consument niet over een herroepingrecht beschikt, kan dit door de ondernemer alleen worden 
`uitgesloten indiende ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de 
overeenkomst, heeft vermeld.
2.    Uitsluiting van het herroepingrecht is slechts mogelijk voor producten:
3.    die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de  consument
4.    die duidelijk persoonlijk van aard zijn
5.    die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden
6.    die snel kunnen bederven of verouderen
7.    waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiele markt waarop de ondernemer geen 
invloed heeft
8.    voor losse kranten en tijdschriften
9.    voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft 
verbroken.
10.    Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a.    betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum 
of tijdens een bepaalde periode
b.    waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd 
is verstreken
c.    betreffende weddenschappen en loterijen.
 
Artikel 9 - De prijs

1.    Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten 
en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.
2.    In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden 
zijn aan schommelingen op de financiele markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele 
prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen 
richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3.    Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan 
indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4.    Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan 
indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
5.    deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen of
6.    de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de 
prijsverhoging ingaat.
7.  De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
8.    Alle gepubliceerde aanbiedingen zijn onder voorbehoud van eventuele schrijf -of drukfouten. 
De Verkoper kan niet aan zijn aanbiedingen en offertes worden gehouden indien de koper naar 
termen van redelijkheid en billijkheid en in het maatschappelijk verkeer gangbare opvattingen, 
had behoren te begrijpen dat de aanbieding of offerte of een onderdeel daarvan een vergissing 
of verschrijving bevat.

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

1.    De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het 
aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de 
datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of 
overheidsvoorschriften.
2.    Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de 
rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de 
verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de 
overeenkomst op afstand.
3.    Veeshop geeft minimaal 3 maanden garantie op de door haar geleverde artikelen. Veeshop geeft de 
deugdelijkheid en/of bruikbaarheid van de door zijn geleverde artikelen, conform de aangeboden specificaties. 
De op de factuur vermelde dagtekening geldt als ingangsdatum voor de garantie. Er kan geen aanspraak 
worden gemaakt op de garantie indien:
o    Bij beschadiging door opzet, of door nalatigheid
o    Bij onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
o    Bij normale slijtage
o    Bij beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing

Artikel 11 - Levering en uitvoering

1.    De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en 
bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van 
diensten.
2.    Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3.    Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het 
bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een 
langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling 
niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk een maand 
nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst 
zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4.    In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald 
heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
5.    Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om 
een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze 
worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het 
herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
6.    Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van bezorging aan de 
consument bij de ondernemer, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 - Betaling

1.    De door de consument verschuldigde bedragen dienen vooruit te zijn voldaan.
2.    De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan 
de ondernemer te melden.
3.    In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, 
het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 13 - Klachtenregeling

1.    De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht 
overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2.    Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk 
omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3.    Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de 
datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door 
de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie 
wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten .